Pehlivanoğlu: Egemen siyasi ideolojiler eğitimle kendilerine ‘sadık’ yurttaşlar yetiştirmenin peşinde

Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesi de olan TED Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanlığı da yapan Selçuk Pehlivanoğlu’nun Türkiye’deki eğitim sistemini ele alan “Eğitim. Seçim kurtarmak mı? Nesil Kurtarmak mı?” başlıklı kitabı raflarda yerini aldı.

Pehlivanoğlu: Egemen siyasi ideolojiler eğitimle kendilerine ‘sadık’ yurttaşlar yetiştirmenin peşinde
14 Haziran 2021
11:22

Türk Eğitim Derneği (TED) Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu “Eğitim. Seçim kurtarmak mı? Nesil Kurtarmak mı?” başlıklı kitabı ile ülkedeki eğitim sisteminin sorunlarını ve çözüm yollarını tartışmaya açtı. Pehlivanoğlu kitabının önsözünde ülkede bir eğitim programı olmadığına dikkat çekerek, “Egemen siyasi ideolojiler eğitimle kendilerine ‘sadık’ yurttaşlar yetiştirmenin peşinde olmuşlardır” dedi. Kitabın önsözünü yazan isimlerden Gazeteci- Yazar Muharrem Sarıkaya ülkedeki eğitim sistemini “Test kutucuğuna çizilmiş çarpının altında sıkışıp kaldık” diye eleştirdi. Kitabın tüm geliri TED Burs Fonu’na aktarılacak.

Pehlivanoğlu, Milli Eğitim Bakanı değiştikçe değişen eğitim sistemine ilişkin tespitlerin yer aldığı kitabının arka kapağında “Gelecek avuçlarımızın arasından kayıp giderken, artık toplum olarak nesil kurtarmanın seçim kurtarmaktan çok daha önemli olduğunu idrak etmeli ve önümüzdeki yirmi yılı kapsayacak ulusal bir milli eğitim programı yapmalıyız” diyor.

Pehlivanoğlu, kitabının önsözünde güçlü ve zayıf kalmış devletler arasındaki farkın eğitime doğru ve yanlış yaptırım yapmak olduğunu belirterek, Türkiye’deki eğitim sistemine şu eleştirileri getirdi:

“Onlarca yıldır sorunlar eğitim planlamasında kendi zaman salınımına bırakılmış, bir duruma adeta seyirci kalınmıştır. Kısa vadeli kestirme yollar tercih edilirken sağlıklı ve makul çözüm yolları hiçbir zaman üretilmemiştir. Egemen siyasi ideolojiler eğitimle kendilerine ‘sadık’ yurttaşlar yetiştirmenin peşinde olmuşlardır.”

Pehlivanoğlu, Milli Eğitim Bakanı ve YÖK Başkanı değiştiğinde değişmeyecek bir milli programa sahip olunması gerektiğini kaydederek, “Aslında bu ülkede fırsat tanınırsa kendi kaderi yanında ülkenin de kaderini değiştirecek o kadar çok çocuk var ki artık onları görmezden gelmemeliyiz” diye çağrıda bulundu.

Kitapta Pehlivanoğlu, "Eğitim ve Siyaset İlişkisi", "İz Bırakma Sendromu", "Sıralama Sınavı (Kademelerarası Geçiş)", "Öğretmen ve Yönetici Yetkinlikleri" başlıklarıyla eğitimin içine hapsedildiği sorunları ve bunların nasıl aşılabileceğine dair görüşlerini ifade etti. 

Pehlivanoğlu’nun kitabına TED Koleji’nden mezun ünlü isimler de önsözleriyle katkı sundu.

"Nesil kazanan yaklaşımlarla üretilen politikaların kazandığı seçimler"

Pehlivanoğlu’nun kitabına önsöz yazan eski Milli Eğitim Bakanı ve Meclis Başkanı Köksal Toptan, en çok sevdiği görevin Milli Eğitim Bakanlığı olduğunu belirterek, Pehlivanoğlu’nu kitabı için kutladı. Toptan, bilgiyi beceriye dönüştüren eğitim sistemlerinin üretildiği süreçte olunduğunu kaydederek, “Nesil kazanan yaklaşımlarla üretilen politikaların kazandığı seçimler ülkemizi hak ettiği bu seviyeye ulaştıracaktır” dedi.

"Hangi dünya ile karşılaşacağımız hususunda kesin bir öngörümüz yok"

Sanatçı Filiz Akın da Pehlivanoğlu’nun kitabına yazdığı önsözde koronavirüs pandemisinin eğitim ve öğretim sistemini etkilediğini hatırlatarak, “Henüz bu tünelden nasıl çıkacağımız, hangi dünya ile karşılaşacağımız hususunda kesin bir öngörümüz yok” diye değerlendirmede bulundu. Akın, Pehlivanoğlu’nun kitabının eğitim sisteminde yeni yol haritasının belirlenmesi için çağrıda bulunduğuna dikkat çekerek, “Çünkü biliyoruz ki gerçek devlet adamlığı gelecek kuşakların ve dolayısıyla da ülkenin gelecek başarılarını hazırlayan kimsedir” diye vurguladı.

"Test kutucuğuna çizilmiş çarpının altında sıkışıp kaldık"

Gazeteci- Yazar Muharrem Sarıkaya ise önsözünde Pehlivanoğlu’nun kitabında Türkiye’nin önüne bir gerçekliği bütün çıplaklığıyla önüne koyduğunun altını çizerek, “Onlarca ekonomi ve yargı reformu paketi açılmışken, bir türlü adından söz edilmeyen eğitim reformunun neden yapılmadığı sorusuna yanıt arıyor” dedi. Sarıkaya, Türkiye’nin test çözme yöntemi yerine eleştirel düşünceyi, iletişim, iş birliği ve yaratıcılığı öne çıkaran, teknik beceriyi ikinci plana atan, geleceğe odaklı eğitim sisteminin nasıl olması gerektiğini unuttuğunu belirterek, “Test kutucuğuna çizilmiş çarpının altında sıkışıp kaldık” diye dikkat çekti.

Eğitim Sen'li kadınlardan kampanya: Toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimi yaşamsaldır

Eğitim Sen üyesi kadınlar, eğitim sistemindeki cinsiyetçiliğe dikkati çekerek, "Toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimi yaşamsaldır" kampanyası başlattı.

Hayali gerçekleşemedi ama dengbêjliğiyle Kürt tarihine ışık tutuyor

Çocukluk hayali olan Erîvan Radyosu'nda klam söylemeyi gerçekleştiremeyen dengbêj Mistefa, inşaatta, köy odalarında ve sokakta seslendirdiği klamlarla Kürt kültür ve tarihine ışık tutuyor.

7 yıl aradan sonra toplanan Milli Eğitim Şurası'ndaki oylamada 128 maddede tavsiye kararı alındı

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer başkanlığında toplanan 20. Milli Eğitim Şurası dünkü özel ihtisas komisyonlarında görüşülen 124 madde ile genel kurula sunulan 4 yeni önerinin oylaması yapıldı. Oylama sonucu kabul edilen toplam 128 madde, 20. Milli Eğitim Şurası tavsiye kararı olarak kayıtlara geçti.

Yorumlar
1000

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan web sitemiz sorumlu tutulamaz.

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan sen ol.